Twinny Load XLC Bikelift

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Twinny Load XLC Bikelift op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,9

fransveltkamp 17-06-2013
Geschreven voor: Twinny Load XLC Bikelift

Deze fietsdrager is heel slecht geconstrueerd.
- Het geheel rust slechts op de kogel van de trekhaak en heeft geen verdere verankering. De drager met fietsen gaat daarom zeker kantelen na een flinke rit.
- De bevestiging van de fietsen met de verticale stangen is niet goed. De stangen draaien gewoon weg en de fietsen hangen na verloop van tijd gevaarlijk schuin naar achteren. Ze wiebelen ook heel erg. Ik gebruik nu spanbanden om het zaakje een beetje in het gareel te houden. Maar dat is wel weer slecht voor de frames van de fietsen.
- De achterlichten hebben een gammele borging. Ik heb de veertjes al heel snel moeten vervangen en zelf anders geconstrureerd.
- het vastdraaien van de drager gaat met een zwengeltje, die onhandig is geplaatst omdat een ander onderdeel (wieltje) in de weg zit.
- De drager is niet kantelbaar waardoor je de achterdeur niet kan openen als hij gemonteerd is.
- De drager is niet opvouwbaar en is een lomp gevaarte bij het opbergen in je garage.
Met deze drager ben je onderweg inderdaad meer 'bezig' dan met het besturen van de auto.
Gewoon een heel slecht product.

jaapc 10-09-2012
Geschreven voor: Twinny Load XLC Bikelift

De bevestiging op de trekhaat gaat moeilijk, je moet aan de handel draaien en ondertussen de drager aan de lichtbak wat optillen anders komt hij niet goed vast.
De draadeinden voor de fietsklemmen zijn van slechte kwaliteit. Ik ga nu aan de derde set draadeinden beginnen. Bij slechte draadeinden is het risici dat de fiets los komt erg groot. Het is een keer gebeurd dat de fiets horizintaal achter de auto hing. Doe nu altijd een spanband rond de fietsen. De lift is ook waardeloos. Na het opdraaien moet je de drager nog een keer aan de lichtbalk ophijsen, zodat hij in de blokkering klikt.
Het is een grote miskoop. Onderweg kijk je meer in je spiegel dan op de weg.

Henk Wd 03-08-2011
Geschreven voor: Twinny Load XLC Bikelift

Met deze fietsendrager ben je een gevaar op de weg.
Wij krijgen de klemmen met heel veel moeite om de frames van onze 2 elektrische fietsen (Koga Miyata en Sparta-Ion). Verder zitten de trappers steeds in de weg. Het opdraaien gaat erg zwaar
De verankering van de verticale stangen is onzeker. Na een flinke rit leunen de fietsen op elkaar omdat die stangen gewoon blijven draaien, hoe vast je ze ook probeert te zetten. De fietsen blijven enorm wiebelen.
Een grote miskoop!

hankel 02-02-2012

ik had een model van 2010 daar vielen de fietsen van achter over op de weg.heb toen een nieuw model 2011 gekregen.maar ik heb hem nog niet weer op de auto gehad. gr j hankel

naamalice 21-06-2010
Geschreven voor: Twinny Load XLC Bikelift

Wij hebben deze fietsendrager aangeschaft maar nu blijkt dat onze fietsen, een Koga Miyata en een Batavus Mamba met geen mogelijkheid in de steunen vastgezet kunnen
worden. Het systeem past kennelijk niet op
alle fietsen. Een fietsenmaker en monteur
hebben bevestigt dat het een bekend probleem
is. Nu zitten we met een dure aankoop waar we
niets aan hebben.

willy de B 08-09-2009
Geschreven voor: Twinny Load XLC Bikelift

wij hebben ook een bike lift .
deze bevalt ons voor 100%
het gemak van de fietsen erop te rijden dus niet meer tillen.
deze fietsdrager krijgt van ons een 10.

nimaromi 19-08-2009

---------- nieuwe review 19-08-2009 ----------
Aan de drager zijn alle genoemde modificaties gedaan ,maar helaas zonder resultaat.De drager blijft voor mij de slechtste die ik ooit gebruikt heb.
Tevens vindt ik het totaal niet reageren van de firma twinny load niet getuigen van een goed commercieel inzicht.

---------- oude review 27-05-1967 ----------
De slechtse fietsdrager die ik in jaren ben tegen gekomen.
Bevestiging op de trekhaak is een drama.De fietsdrager blijft achterover hangen ,zodanig dat de lichtbalk bijna over de grond sleept,als onze e-bikes er op staan.
De stangen voor de frame bevestiging zijn onmogelijk te blokkeren ,zodat de e-bikes ook daar geen steun aan hebben.
Het idee achter de bike-lift drager is hardstikke goed ,maar de uitvoering is voor heel veel verbetering vatbaar

arie55 12-08-2009
Geschreven voor: Twinny Load XLC Bikelift

even een paar opmerkingen voor de xlc bikelift
voor het achteroverhangen van de lift is en ander binnenwerk voor de kogel verkrijgbaar waardoor hij recht komt te hangen
voor het vastzetten van de framesteunen moet deze tot aan het geribbelde gedeelte in de bikelift worden gedrukt
ander klemt hij niet goed en kan hij draaien.
veel succes

joopvandenberg 07-06-2009
Geschreven voor: Twinny Load XLC Bikelift

Zeer degelijke fietsdrager. Aan de hand van de duidelijke beschrijving eenvoudig in elkaar te zetten. 2 electrische fietsen passen er prima op. Bijzonder handig dat je de fietsen er zo op kan rijden en vervolgens omhoog kan halen. Geen tilwerk meer!